Jak zaprojektować reklamę?

Marketing jest narzędziem dostępnym dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości i kapitału. Jeżeli myślisz o przeprowadzeniu kampanii reklamowej, koniecznie zwróć uwagę na skuteczność przekazu i najodpowiedniejsze medium do jego przekazania. Istnieją niewątpliwe podstawowe zasady tworzenia dobrej promocji, wspólne dla wszystkich mediów.

Projektowanie reklamy Blog o reklamie wyraźnie podkreśla, że marketing powinna być skoncentrowana na jednej idei. Przed stworzeniem komunikatu powinniśmy bardzo jasno określić ideę, którą chcemy przekazać, ażeby została ona zrozumiana. Określ swoją grupę targetową. Określ, do jakiego typu konsumentów kierujesz własną reklamę i stwórz ją z myślą o nich. Wywieraj wpływ od samego początku. Pierwsze kilka sekund jest kluczowe, ponieważ od nich zależy, czy odbiorcy będą dalej czytać, słuchać lub oglądać Twoją reklamę. Jeśli przyciągniesz ich uwagę na samym początku, szanse na to, że odbiorą cały przekaz, są wielokrotnie większe. Podkreśl przewagę konkurencyjną produktu albo marki, aby wzmocnić lub nawet poprawić jego pozycjonowanie. Musimy wyszukać równowagę między rozsądkiem (korzyść realna) a emocjami (korzyść emocjonalna). Zaprezentuj produkt w atrakcyjny sposób. Trzeba podkreślić korzyści płynące z reklamowanego produktu. Negatywne sformułowania przynoszą efekt odwrotny do zamierzonego. Używaj osobistego tonu. Nie gorzej jest wyrażać się w sposób potoczny, w granicach, tak ażeby odbiorcy zakładali, że wiadomość jest skierowana do w zasadzie każdego z nich zwłaszcza. Bądź bezpośredni. Czas to pieniądz, też dla naszych słuchaczy. Nie zwracają sugestie na promocji, zatem powinno się mówić jasno i nie owijać w bawełnę. Nie gorzej jest stosować bezpośredniego, precyzyjnego stylu, odpowiedniego dla rodzaju odbiorców, do których jest adresowany. Blog o projektowaniu graficznym wskazuje, iż reklama powinna przyciągać uwagę odbiorców.
Warto zobaczyć: przeczytaj więcej o tym czym jest blog studia Whiteart