Jak wygląda praca w call center

Miejsce, w którym pracownicy wykonują multum połączeń telefonicznych i poprawnie przez cały dzień rozmawiają przez telefon do call center. Sporo firm ma własne telecentra, w których telemarketerzy odbierają połączenia i je wykonują. Wykonywanie rozmów w celu pozyskania nowych klientów to telemarketing.

Czasami to jednak klienci kontaktują się z firmą telefonicznie i potrzebują coś załatwić. Własne call center mają spore firmy medyczne i w ten sposób rejestrują klientów na badania. Korzystają z nich także firmy telekomunikacyjne. Serwisy napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych też wykonywane są przez call center. Osoby, które pracują na call center sprzedażowym rozliczane są z tego, ile połączeń dziennie uda im się utworzyć i jak skuteczne one są. Właściwie każdy telemarketer otrzymuje p odstawowe uposażenie, niemniej jednak dopiero premia sprzedażowa, która należy mu się za pozyskanych klientów to prawdziwy zysk. W wielu wypadkach nierzadko kilkukrotnie przekracza ona minimalną bazę. Niektóre spore firmy nie mają własnych telecentrów, korzystają z firm zewnętrznych. Oddają do ich dyspozycji swoją bazę klientów i pracownicy call center do nich dzwonią z ofertą. Właściwie każdy klient musi wyrazić zgodę na zilustrowanie oferty przez telefon. Teoretycznie zatem w takiej bazie są numery tych, którzy wyrazili przedtem zgodę na kontakt telefoniczny celem przedstawienia oferty marketingowej. Mogli to zrobić podświadomie, np. rejestrując się gdzieś przy pomocy numeru telefonu - w serwisie społecznościowym albo na jakimś forum.
Polecam: telemarketing.